måndag 23 januari 2012

Nytt löparsällskap!

Sedan fredags har det blivit väldigt lite spring-spring och lite mer gå-gå. Passade på och tog vara på de ljusa timmarna och spenderade dom på mila-promenader i helgen istället. I söndags lyckades vi till och med lura hit lite sällskap som trampade snö tillsammans med oss. Men att gå långt kan inte klassas som att springa hur man än vrider på och vänder på det. Så det är väl dags att återta planeringen och sprattlandet i lite snabbare takt, nu när det är måndag igen, det vill säga.

Ikväll tar jag min schäfer till boxeringshjälp. Och till schäferns boxerignshjälp har jag nu skaffat en helt ny hund, så vi slipper att springa helt själva, jag och den svarta faran. Så antar att det får bli det där som kallas fartlek idag då, testa in hur vårt nya en-manna- två-hunda-team fungerar nu när vi äntligen fått in en ersättare för den halta bouvieren. Hoppas inte att vi slår några ofrivilliga fartrekord bara...

Så det var Måndag alltså. Och om jag inte håller på och avlider på grund av fantomsmärtor, bör jag löpa fler pass än två denna kommande vecka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar