onsdag 22 februari 2012

Stöd eller enbart ett rent hån?

Fyllde år, nu har år nummer 26 påbörjats då jag officiellt ska bli en riktig löpare. Och inte nog med att mina vänner tillbringade dagarna fram till själva födelsedagen invirade i rena lögner som spottades rakt i mitt ansikte, utan de dök sedan upp här med gåvor och breda grin tvärs över nyllena när söndagskvällen kom. Sluga gamla rävar. Lögnare och lurendrejare.

Men som sagt, de inte bara ljög, de kom med gåvor också. Jag vet inte än om dessa gåvor är menade med vänlighet, om de är gåvor som ska stötta och egga mig på min väg till en löpare. Eller om de helt enkelt är ett ont hån, nej, ett riktigt hånskratt som kommer att eka mellan höghusen. Jag fick en alldeles riktig anmälan i Hundlöpets tävlingsklass.

Av Husse fick jag även nya löparkläder. Ett par tights som ska stoppa skvalpandet av späcket, vilket ju borde göra mig snabbare då fettets "våg-effekt", rörelse energin alltså, inte borde stoppa mig i varje steg. Fick också en alldeles ny 3:e lagers jacka i en mycket snabb färg...

Ett minus med våren som verkar ha kommit är dock att marken smälter, vilket betyder att det är färdigsprunget i mina icebugs vilken dag som helst nu. Jag vill förbanna barmarken...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar